Program

Här presenterar vi programmet för Customer Loyalty Conference i Göteborg!

Customer Loyalty Conference
14 mars | Göteborg

Uppdateras kontinuerligt

08.30 - 09.00
Clarion Hotel | The Pier

REGISTRERING KONFERENS

Välkommen fram och registrera dig!

09.00 - 09.45

Keynote: Utmana era silos och bli kundcentrerade på riktigt

Vi kommer zooma ut från detaljerna för att se den större bilden av vilken roll kundfokus spelar idag i företag, och vilken roll det skulle kunna spela. Vad innebär det att gå från undersökningar ”för sakens skull” till att kundfokus är hjärtat i bolagets kultur och utvecklingsarbete. Vad ger framgång på den resan? Hur kan man lyckas med den fullt ut?

Talare: Gunilla Jalbin | VD Grounded Brand Management och medgrundare av Renewability

Välkomna till Customer Loyalty Conference

  • Vad händer under dagen
  • Heta ämnen under 2024 och framöver
  • Poll: Vad tror ni om...?

Talare: Mats Gustafsson Waxler | Dagens moderator | Wednesday Relations

10.00 - 10.25

Expert: Konsten att vinna hjärtan genom autentisk kommunikation

Vad är storytelling och varför är det viktigt i din kommunikation?
I dagens tuffa konkurrens måste varumärken gå längre än vanlig marknadsföring. De behöver skapa minnesvärda, engagerande och känslosamma upplevelser som berör konsumenterna på djupet. Det handlar om att nå hjärtat och skapa ett starkt intryck i människors sinnen.

I detta föredrag går vi igenom kopplingen mellan storytelling och kundlojalitet, hur du kan skapa relevanta berättelser och praktiska tips och råd för att komma igång.

Talare: Emma Knutsson | Communication Expert & Strategist

10.25 - 10.55

Paus

Vi tar en bensträckare och återhämtar oss med något att dricka!

10.55 - 11.20

Case: Hageland | Från kundklubben och medlemspriser för bonus och nye mekanismer i kunddialogen

Hagelandkedjan med sina 103 butiker och 2 miljarder i omsättning beslutade 2021 att införa bonus som ett sätt att öka kundvärdet och etablera nya vägar att engagera kunder samt öka konvertering från kunddialogen.

Sedan lanseringen av sitt bonuskoncept har kedjan delat ut knappt 100 miljoner bonuspoäng och bonuscheckar och dela dina erfarenheter och bästa praxis.

Hageland kommer att dela med sig av:

  • Erfarenheter och insikter från att gå ifrån medlemspriser till bonuspoäng och bonuscheckar
  • Hur man använder bonusar som ett verktyg för ökad konvertering och lönsamhet
  • De viktigaste nyckeltalen att mäta och hantera längs vägen, och hur man mäter effekten av bonusprogram
  • Hur man använder kunddata smartare för ökad relevans och bättre kundinsikt

Talare: Truls Røise | Lojalitetsspecialist & Strategisk rådgivare | Oculos + Natalia Anna Cendrowska | Projektledare | Oculos

11.20 - 11.45

Expert: Hur skall jag få AI att förstå min intention?

Kraften i en rätt skriven prompt. Vad behöver vara med och hur skall man tänka vi skapande av en prompt. Hur du effektivt använder prompts. Starta en resa med att utveckla din förmåga i promtning.

Talare: Kim Tjörnhed | Strateg som brinner för produktivitet och AI | Code4Value


11.45 - 12.00

Interaktiv Session

  • Vilka utmaningar ser vi under resten av året?
  • Tala med din granne
  • Vi går igenom resultaten på scen

Talare: Mats Gustafsson Waxler | Dagens moderator | Wednesday Relations

12.00 - 13.00

Lunch

Vi tar en längre paus och återhämtar oss med en härlig lunch och goda drycker!

13.00 - 13.30

Case: Polestar | Harnessing the Power of Generative AI for Superior Customer Service

How Polestar took a pragmatic approach to boost customer satisfaction and increased efficiency through Microsoft Azure OpenAI.

Introducing CAIr: Our Self-Developed AI Engine Assisting Care Advisors with Tailored Responses Derived from Past Care Cases, Knowledge Resources, and Local Market Nuances that enables Superior Support in an efficient way.

Talare: Fredrik Cederlöf | Head of Global Customer Insight & Analytics | Polestar

13.30 - 14.00

Case: Klarna | Harmonizing Marketing: Data, Tech, and Teamwork for Personalized Impact

In this talk, we'll explore how combining data, technology, and good teamwork can make marketing more personalized and effective. We'll cover easy-to-understand strategies for using data and tech, ways to improve collaboration among different teams, and how to personalize marketing at scale while keeping your team on track.

Expect practical advice, real examples, and clear steps to make your marketing efforts really hit the mark.

Talare: Justyna Kaletka |  Head of Distribution Platforms | Klarna

14.00 - 14.30

Case: Tibber | How Tibber sparks customer enthusiasm and engagement in a once-low interest product

Energy consumption was long seen as a mundane affair. The less one interacted with their energy provider, the better. Enter Tibber, revolutionizing this perception entirely. They're on a mission to make energy smarter, challenging traditional practices by not profiting from your energy usage. Using smart tech, they help you save money and the planet. With 1 million users, a daily active base, and a strong referral system, Tibber's reshaping how we see and use energy


Talare: Malin Rosdahl | Head of Global Customer Engagement | Tibber

14.30 - 15.00

Paus

Vi tar en bensträckare och återhämtar oss med något att dricka!

15.00 - 15.25

Case: Smarteyes | Så arbetar vi med kundinsikter och bygger lojalitet

Upptäck hur Smarteyes arbetar med egen och extern data för att få fördjupade kundinsikter och att jobba datadrivet, även utan Ai.

Vi kommer titta på följande:

  • Hur vi arbetar med livsstilsmålgrupper genom att kombinera egen data med extern (Mosaic)
  • Hur vi använder kundinsikter (även det enkla säger väldigt mycket och kan användas på olika sätt)
  • Hur vi möter kunden på ett relevant sätt för att bygga lojalitet
  • Lärdomar och resultat från Smarteyes

Talare: Sofia Bergström | CRM Manager | Smarteyes

15.25 - 15.55

Keynote: Customer Experience Management – Att systematiskt leverera rätt kundupplevelse

  • Kundupplevelse som konkurrensmedel – varför är det viktigt?
  • Vad innebär Customer Experience management som affärsdisciplin och mindset?
  • Konsten att gå i kundens skor – använd CX-verktygslådan för att skapa empati.
  • Vikten av en kundcentrerad kultur, ledarskap och rätt organisatoriska förutsättningar för att leverera rätt kundupplevelse.
  • EX hjärta CX – vikten av Employee Experience för att leverera rätt kundupplevelse

Talare: Helen Rigamonti | CX-talare, författare och utbildare

15.55 - 16.00

Avslutning

  • Vad har vi lärt oss?
  • Vad händer nu?

Talare: Mats Gustafsson Waxler | Dagens moderator | Wednesday Relations